_

تزریق ژل و بوتاکس

_

تزریق ژل و بوتاکس، یکی از روش‌های رایج و پرکاربرد در جوانسازی است که طرفداران زیادی دارد. در واقع، این روش‌ها به عنوان روش‌هایی ایمن و موثر برای اصلاح علائم پیری به کار می روندسعی داریم در این مطلب، اطلاعات مفیدی به علاقه‌مندان ارائه دهیم. اگر شما هم قصد دارید ژل یا بوتاکس تزریق کنید، لطفا به ادامه مطلب توجه کنید.

_

تزریق ژل

_

ژل، یا همان پرکننده پوست، یکی از روش‌های محبوب در جوانسازی و مبارزه با چروک‌ها و علائم پیری است. این ژل‌ها در واقع محرک کلاژن‌سازی در پوست هستند و بخش‌هایی از پوست که با اختلال چین و چروک روبرو هستند، را با کلاژن پُر می‌کنند. این عمل باعث حذف علائم پیری که ناشی از کمبود کلاژن است، می‌شود و چهره را جوان‌تر و شاداب‌تر می‌کند. ژل‌ها با حجم دهی به مناطق مختلف پوست، مناطق مورد نظر  را برجسته کرده و چروک ها را  پر می کنند.

_

تزریق بوتاکس

_

بوتاکس روشی است که چروک‌های صورت را که معمولا در نتیجه پیری و تکرار برخی حرکات صورت مانند خطوط پنجه کلاغی در گوشه چشم‌ها و خط اخم شکل می‌گیرند را رفع می کند. در واقع استفاده از بوتاکس منجر به فلج موقت عضلات زیرین صورت می‌شود و در نتیجه از شکل‌گیری چین و چروک در صورت در هنگام انقباض عضلات جلوگیری می کند. خوب است بدانید که بوتاکس علاوه بر استفاده در زیبایی‌، کاربردهای درمانی نیز دارد. از جمله کاربردهای درمانی این ماده عبارتند از درمان سردردهای شدید مانند میگرن، کاهش تعریق بیش از حد در نواحی کف دست‌ها و زیربغل، درمان پلک زدن بیش از حد یا بلفارواسپاسم، درمان شقاق مقعدی، درمان دیستونی ماهیچه‌ها

_

روش های تزریق ژل و بوتاکس

_

روش تزریق این دو ماده شباهت زیادی به هم داشته و تفاوت آنچنانی با هم ندارند. روش هایی که در ادامه می گوییم اصولی ترین و عمومی ترین روش های مورد استفاده برای تزریق بوتاکس و تزریق ژل می باشند؛ اما ممکن است برخی از پزشکان سلیقه و متد خاص خود را داشته باشند و روش کارشان کمی با روش ذکر شده تفاوت هایی داشته باشد. هنگام تزریق بوتاکس قبل از هر چیز پزشک معالج ناحیه مورد نظر را به طئر دقیق معاینه می کند تا پس از بررسی مطمئن شود که چه اندازه داروی بوتاکس برای تزریق کردن نیاز است و باید به چه نقاطی تزریق شود تا نتیجه ای مطلوب و خوب برای شخص ربه دست آید. سپس پزشک با استفاده از یک داروی بی حس کننده موضعی ناحیه هدف را بی حس می کند تا هنگام فرو کردن سرنگ به ناحیه مورد نظر دردی احساس نشود. پس از بی حسی با استفاده از سرنگ های کوچک داروی بوتاکس را به صورت هدفمند و با دقت به نواحی مورد نیاز تزریق می نماید و به این صورت فرایند تزریق بوتاکس به اتمام می رسد. در تزریق ژل هم پزشک قبل از اینکه تزریق را انجام دهد،ناحیه را بررسی می کند و مقدار ژل مورد نیاز را تعیین می کند. سپس با تزریق بی حس کننده به ناحیه مورد نظر، ناحیه را بی حس کرده و سپس ژل را تزریق می کند. تنها فرقی که بین تزریق بوتاکس و ژل وجود دارد این است که پس از پایان تزریق ژل، پزشک ناحیه را برای شکل گیری و فرم بهتر ماساژ می دهد.

_

ماندگاری ژل و بوتاکس

_

ماندگاری تزریق ژل و بوتاکس معمولاً یکسان نیست. در تزریق ژل، مدت زمان ماندگاری  به عواملی مانند نوع و کیفیت ژل، محل تزریق، میزان مراقبت پس از تزریق و ویژگی‌های بدن فرد، بستگی دارد و می‌تواند بین 6 تا 18 ماه متغیر باشد. اما در تزریق بوتاکس، مدت ماندگاری نتایج در بازه زمانی 3 تا 6 ماه تغییر می‌کند.

_

ایمنی در تزریق بوتاکس و تزریق ژل

_

خیلی از افراد همواره نگران ایمنی تزریق بوتاکس و ژل هستند و فکر می‌کنند که این روش‌ها می‌توانند خطر جدی برای سلامتی آنها به همراه داشته باشند اما باید بدانید که تزریق بوتاکس و ژل دو روش پرکاربرد در جوانسازی و زیبایی هستند و توسط بسیاری از سازمان‌های بهداشت و درمان، از جمله FDA (سازمان غذا و دارو) که یکی از مهم ترین و معتبرترین سازمان‌های جهانی است، تایید شده‌اند. هر ساله هزاران نفر از این روش‌ها استفاده می‌کنند و هیچ مشکل جدی‌ هم برای آنها به وجود نمی‌آید. البته، این روش‌ها ممکن است عوارض جانبی موقتی داشته باشند، اما معمولا  این عوارض پس از چند روز به طور کامل برطرف می‌شوند. اما مهم‌ترین عاملی که در ایمنی و عدم وجود خطر جدی برای سلامتی نقش مهمی دارد، داشتن یک پزشک خوب و ماهر و حرفه ای است. پزشک با تجربه می‌تواند از وقوع مشکلات جدی برای بیمار جلوگیری کند. تزریق بوتاکس و ژل به دلیل اینکه نیازمند دقت، مهارت و دانش است، باید توسط یک پزشک ماهر و مجرب انجام شود. در غیر این صورت، ممکن است عوارض غیرقابل جبرانی برای فرد به وجود آید.

_

انتخاب درست تزریق بوتاکس و تزریق ژل

_

قبل از تصمیم‌گیری برای استفاده از تزریق بوتاکس یا ژل، شخص باید خواسته‌ها و انتظارات خود را مشخص کند و تمام جزئیات و نکاتی که می‌خواهد در ظاهر خود بعد از تزریق ایجاد شود را در نظر بگیرد. برای افرادی که می‌خواهند حجم در نقاط مختلف پوست صورت و بدن خود را افزایش دهند، تزریق ژل یا فیلر گزینه مناسبی خواهد بود. همچنین، تزریق ژل می‌تواند برای درمان خطوط عمیق چهره نیز مفید باشد. از طرفی، تزریق بوتاکس تنها قادر است پوست را در صورت داشتن خطوط داینامیک (مربوط به حرکات عضلانی) به طور موقت جوانسازی کند.

_

تزریق همزمان ژل و بوتاکس

_

توصیه می کنیم تزریق ژل و بوتاکس را به صورت جداگانه و با فاصله‌ای حدود یک هفته‌ انجام دهید. البته، در صورت لزوم، می‌توانید این دو تزریق را همزمان انجام دهید. در صورتی که تصمیم بگیرید ژل و بوتاکس را همزمان تزریق کنید، ابتدا باید ژل یا فیلر تزریق شود و سپس بوتاکس را تزریق نمایید. با این حال، تعیین نحوه تزریق و زمانبندی نهایی به عهده پزشک متخصص شما است. برای کسب اطلاعات کامل‌تر در این زمینه، پیشنهاد می کنیم به کلینیک مراجعه کرده و یا با شماره تماس کلینیک تماس بگیرید تا بتوانید به صورت رایگان با پزشک مشورت کنید.

_

تفاوت هزینه ی تزریق ژل و بوتاکس

_

یکی از عوامل تعیین‌کننده در تصمیم گیری بین بوتاکس و ژل صورت، تفاوت در هزینه‌های این دو روش است. به طور کلی، تزریق ژل و بوتاکس هر دو اقدامات زیبایی سرپایی هستند و نیازی به بستری شدن ندارند. به همین دلیل، هزینه تزریق ژل و بوتاکس نسبت به روش‌های جراحی بسیار کمتر است. هزینه تزریق ژل و بوتاکس به عوامل مختلفی مانند خدمات ارائه شده توسط کلینیک، دستمزد پزشک، کیفیت و برند مواد استفاده شده و نوع مشکل صورت دارد. به همین دلیل، هزینه برای هر فرد ممکن است متفاوت باشد. برای اطلاعات دقیق‌تر در مورد هزینه‌ها، بهتر است با کلینیک مشورت کنید و تمامی اطلاعات لازم و مختص به شرایط خودتان را بپرسید.

_

تزریق ژل و بوتاکس انجام بدهیم یا نه ؟

_

تزریق ژل و بوتاکس به عنوان یکی از بهترین روش‌ها برای بهبود جوانی و شادابی پوست شناخته می‌شوند. قبل از هرگونه تزریق، بهتر است به پزشک متخصص مراجعه کرده و معاینه شوید. برخی افراد فقط نیاز به تزریق ژل دارند، در حالی که برخی دیگر نیاز به تزریق بوتاکس دارند. همچنین برخی افراد برای جوان‌سازی پوست خود نیاز به انجام هر دو تزریق ژل و بوتاکس دارند.